Thursday 9 September 2010

Ramadan Terakhir

Ramadan telah sampai ke penghujung. Hari ini hari terakhir kita berpuasa di bulan ramadan. Bulan yang menguji kesabaran umatnya, bukan setakat menahan lapar dan dahaga malahan mengajar kita supaya menginsafi diri dan berusaha mengingkatkan keimanan dan ketaqwaan kepada Yang Maha Esa. Mudah-mudahan segala amalan dan kebaikan yang kita lakukan di sepanjang bulan yang mulia ini diterima dan diberi ganjaran yang berlipat ganda oleh Allah SWT. Amin.

Hari ini sibuk membuat persiapan terakhir untuk menyambut hari raya esok. Pagi ini sambung kemas rumah dan apa yang perlu. Kemudian anyam ketupat dengan uda. Awal petang keluar ke TK shopping beberapa barang keperluan dan ambil baju yang ditempah. Balik tu.. sibuk pula kemas di bahagian dapur dan sediakan juadah untuk buka puasa.

Abah dah masak ketupat petang tadi.. Mak pulak cakap nak masak rendang awal pagi esok. So, malam ini berehat sajalah sambil bersembang adik beradik dan tengok tv. Meriah bila berkumpul ramai-ramai begini. Uda ambil tender gosok baju. Lagi relakslah nampaknya.. hehe..


Persiapan menjelang raya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin