Friday 8 October 2010

Open House Saya

Hari ini, 08 Oktober 2010 bersamaan 29 Syawal 1431H, adalah hari terakhir umat islam meraikan syawal. Maka berakhirlah segala macam program rumah terbuka yang diadakan tidak kira di rumah, pejabat, dewan, hotel dan sebagainya. Sebulan ni penuh dengan aktiviti makan-makan saja. Sampai dah senak perut makan ketupat, rendang, kuah kacang, lontong, sate, laksa, mee kari, mee rebus, bihun dan segala bagai jenis makanan yang terhidang. Walau apapun semua juadah itu adalah sebagai pelengkap majlis sahaja. Tujuan utama rumah terbuka adalah bagi merapatkan lagi hubungan silaturrahim antara sesama insan setelah masing-masing sibuk dengan urusan kehidupan seharian. Rumah terbuka adalah masa dan tempat yang paling sesuai untuk bertemu dan beramah mesra setelah lama tidak berjumpa.

Alhamdulillah... semalam aku sempat menghabiskan puasa sebanyak 6 hari. Tapi belum abis lagi. Ada baki lagi yang perlu diganti.. biasa la tu.. So.. sempena hari terakhir syawal hari ini aku menyediakan sedikit juadah untuk dibawa ke ofis. Kiranya ini open house saya la.. hehe.. Jadi, sebaik sahaja datang ke ofis pagi ini kami sama-sama menikmati juadah yang berupa nasi impit, kuah kacang ayam, puding koktil, biskut2 dan air nescafe panas. Aku dengan rela dan terbuka hati melayan 'tetamu' yang ada.. cheh.. Hanya kami2 saja yang ada dan bos2 tidak termasuk dalam 'jemputan'.


Nasi impit


Kuah kacang


Puding koktil


Antara tetamu jemputan saya


Tetamu jemputan saya yang tak berapa ramai

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin