Sunday 24 October 2010

Jalan-Jalan Hujung Minggu

Pagi ini aktiviti disambung dengan mengemas rumah bagi sesi kedua iaitu sapu sampah, mop lantai, buang sampah.. semuanya berkaitan sampah.. haha..

Disebabkan semalam enggan pergi ke Seri Kembangan (walaupun ingin sekali pergi ke tempat yang pernah meninggalkan kenangan terindah suatu ketika) maka orang dari Seri Kembangan sanggup turun ke Taman Melati.. terima kasihlah wahai adik.. berusaha datang ke sini hari ini.. Setelah habis mengemas pergi cuci kereta dahulu sebelum ke pasar pagi membeli bahan untuk memasak.. Simple saja masak hari ini - ikan goreng, tumis udang dan masak lemak jantung pisang..

Selesai semuanya berehat-rehat sebentar (bukan bersama kit kat).. Terasa bosan pulak.. Lalu timbul cadangan untuk jalan-jalan di petang minggu ini. Mulanya cadang untuk ke KLCC sahaja tapi bila sampai ke LRT plan bertukar lalu menuju ke Masjid Jamek..

Sampai di stesen Masjid Jamek terus keluar melalui Jalan Masjid India, Jalan TAR, then ke Sogo. Jarang sekali keluar ke KL hari Ahad. Selalunya hari Ahad KL tidak begitu sibuk tapi kali ini suasananya sedikit berbeza. Banyak pulak bazar-bazar jualan di sepanjang jalan. Baru teringat yang 2 minggu lagi perayaan Deepavali bakal tiba. Patutlah kelihatan ramai kaum India sedang bershopping sakan. Sepanjang perjalanan tiada apalah yang dibeli, cuma sekadar jalan-jalan, window shopping. Tapi masa di Sogo capai jugalah satu beg pakaian yang comel yang ditawarkan pada harga murah. Seronok tengok orang berebut-rebut memilih.. Maka dengan rasa terujanya aku pun join sama..

Sebelum balik singgah makan dan minum di sebuah gerai. Bukanlah lapar sangat tapi saja nak berehat setelah penat berjalan..

Layan sajalah gambar-gambar nih..


On the way to KL


Jalan TAR yang tak berapa sesak


Macam2 cara nak tarik pelanggan..
mamat ni sporting sungguh.. peace lagi!


Kedai tudung ni opposite kedai mamat atas tuh..


Salawati : Kak na.. baju ni ok tak?


Rayna : Lawa gak baju ni.. (tapi tak beli pun)


Act je tu..


Kaum India sedang sibuk menyopping sempena Deepavali..


Nampak sedap je..


Bila makan tak abis.. rasa kurang sikit..


On the way back... blur pulak...


Lagi sekali..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin