Saturday 28 August 2010

Rehat di Kampung

Alhamdulillah.. sekarang telah ada di kampung.. malam tadi sampai pukul 12 tengah malam.. Petang semalam gerak dari Taman Melati pukul 3 dan terus ke PlazaAlam Central. Sempat shopping beberapa barang. Buka puasa (tak puasa pun) di Uptown Shah Alam dengan uda, yah dan famili.. Pukul 10. 15 malam baru gerak balik kampung.. Dalam perjalanan kenderaan agak banyak. Mungkin ramai yang nak balik kampung juga. Ramai yang sambung cuti hari isnin seperti aku. Kiranya lama juga cuti sampai hari selasa..

Di kampung.. bulan puasa sebelah pagi biasanya rehat sajalah.. nak masak pun awal lagi.. sembang2, kemas2.. rehat2.. buat apa yang perlu.. uda dah sibuk cari pelepah sawit nak pasang pelita malam nanti.. abah pulak nak pasang lampu kelip-kelip yang aku baru beli kat KL hari tu.. wah.. mesti nampak bercahaya keliling rumah dengan pelita dan lampu yang berwarna-warni..

Hari ni mak buat kuih seri muka dan juadah istimewa nenek buat murtabak pisang.. bulan puasa macam2 kuih boleh jumpa.. kalau kat bazar tu yang selama ni tak nampak batang hidung, bila masuk bulan puasa baru nampak.. itulah antara istimewanya bulan puasa.. meriah dengan makanan.. tapi seronok tengok sajalah.. nak beli tu tak la sangat..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin