Monday 16 August 2010

Catatan Isnin - 16.08.2010

Alhamdulilah.. hari ini sudah masuk hari ke 6 berpuasa. Sekejapnya masa berlalu.. Sudah hampir seminggu berlalu namun tidak terasa puasa yang dilalui. Sabtu dan Ahad lepas balik kampung buka puasa bersama mak abah. Walaupun tak ramai yang balik mak tetap masak juadah yang istimewa. Mak dan abah tak begitu sihat tapi masih berusaha untuk menyenangkan hati anak-anak. Abah sejak ada jawatan tok siak kat masjid agak sibuk. Lebih-lebih lagi bulan puasa. Belum masuk waktu buka sudah pergi ke masjid menguruskan apa yang perlu. Hinggalah orang habis tarawih dalam pukul 11 lebih baru abah balik. Esok subuh pergi lagi. Awal pagi pergi lagi kemas-kemas. Boleh dikatakan semua waktu solat abah ada di masjid. Masjid dah jadi rumah kedua abah. Kesian juga kat mak.. sorang-sorang kat rumah. Tapi nak buat macam mana, dah tugas abah.. Sekurang-kurangnya masa abah terisi kerana abah memang tidak betah duduk saja. Ada saja kerja yang dia nak buat.

Semalam sempat lagi buka puasa kat kampung. Gerak balik pukul 8.40.. Hantar Arish balik Klang. Sian dia.. tak sihat tiba-tiba. Singgah pulak Shah Alam hantar Amirul dan Amin. Dah settle semua baru balik KL jam 11.10. Jalan masih sibuk dengan kenderaan walaupun dah lewat. Sepanjang perjalanan hujan renyai-renyai. Sampai KL dekat pukul 12. Laju juga bawa kereta. Terasa amat letih dan mengantuk sangat.

Pagi tadi tak terbangun sahur. Alarm pun tak dapat membantu. Mungkin sebab letih sangat. Pergi kerja macam biasa. Hari ini tak berapa sibuk. Tugas kritikal dah selesai. Do filing and recording correspondences. Balik singgah kat bazar Taman Melawati.

Hari ni nak tidur awal. Rasa tak cukup rehat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin