Saturday 21 August 2010

Hujung Minggu Yang Ditunggu..

Hujung minggu memang hari yang ditunggu-tunggu sebab cuti dan dapat rehat. Tapi rehat dari bekerja je. Kekadang hujung minggu lebih sibuk dari hari kerja. Kekadang hujung minggu lebih letih dan penat dari hari kerja. Keluar, ke sana, ke mari, balik kampung, jalan-jalan, shopping, gi rumah adik-beradik.. itulah antara aktiviti yang selalu dibuat hujung minggu. Kadang keluar rumah pagi sabtu dan sampai ke rumah semula tengah malam isnin. Esoknya dah nak kerja balik.. Betapa letihnya.. Tapi, kalau hujung minggu tak keluar pun bosan juga.. Bila dah habis buat kerja rumah - lipat kain baju, cuci pakaian, sapu sampah, mop lantai, kemas dapur dan sebagainya, dah tak tau nak buat apa.. tengoklah tv atau tidur.. tu pun tak lama juga.. mesti rasa nak keluar.. dapat gi kedai pun ok.. teruk sangatlah..

Hari ini.. lepas cuci kereta pergi Sungai Buloh.. ada urusan yang tertangguh sejak lama.. Baru hari ini dirasakan masa yang betul-betul tepat dan sesuai nak buat.. Alhamdulillah.. terlaksana..

My friend, Salawati from Seri Kembangan datang buka puasa kat rumah dan tidur sini. Tak sempat nak masak sebab balik dari Sungai Buloh dah lewat. Beli saja juadah untuk buka puasa..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin