Saturday, 26 November 2011

Balik Kampung - Cuti Maal Hijrah

Minggu ini balik kampung
27 November 2011 adalah cuti Maal Hijrah
tapi disebabkan jatuh pada hari Ahad
maka hari Isnin dikira cuti ganti
bestlah..

Jalan sesak di sana sini
Sementelah cuti persekolahan
ada yg nak balik kampung
ada yg nak pergi bercuti
ada yg nak menghadiri majlis kahwin
macam2 lah.. hmm..






Thursday, 24 November 2011

Aku, Dia dan Lagu - 14

Percintaan Ini



Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku
Ooh… ooh… ooh…

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri

Korus :

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan
Semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu

Sia – sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata

Oh... Oh... Oh...

~Ezad Lazim~

Selamat Kembali

Ya.. terlalu lama saya berehat dari mengemaskini status blog. Tidak perlu lah memberi alasan lagi kenapa blog ini tidak berupdate sejak beberapa bulan yang lalu. Masa tidak akan menunggu kita. Yang lepas kita tinggalkan dan pandanglah ke hari hadapan.

Untuk permulaan yang baru blog ini ditukar wajah bagi memberi semangat kepada saya supaya sentiasa rajin mengemaskini blog. Walaupun blog ini tidak dikemaskini saya tau masih ada pengunjung yang setia melawat blog ini. Terima kasih saya ucapkan.

Selepas ini saya mungkin akan menukar gaya penulisan kepada yang lebih santai dan ringkas untuk memberi suasana yang lain dan lebih segar daripada masa lalu. Sesekali kita perlu berubah supaya tidak menimbulkan rasa bosan dan jemu dengan keadaan yang sedia ada.

Selamat membaca buat semua. Terima kasih.

Monday, 11 July 2011

Melawat Rakan di Banting

Hujung minggu lepas iaitu pada 09 Julai 2011, aku dan beberapa orang teman di Group SMVKlang membuat kunjungan ke rumah seorang rakan daripada kelas Automatif iaitu Anuar Draman di rumahnya di Kg. Sg Buaya, Banting. Rakan ini telah terlibat dengan kemalangan jalanraya sewaktu masih di bangku sekolah. Kunjungan ini dibuat bagi melihat sendiri keadaannya di samping menghulurkan sedikit sumbangan yang dihulurkan oleh ahli2 group.

Kehadiran kami disambut baik oleh Anuar dan keluarganya. Mereka begitu berbesar hati menerima kehadiran kami. Kami diberikan layanan yang cukup mesra dan menyenangkan. Siap dijamu dengan makan tengahari dengan lauk-pauk yang enak, buah-buahan serta bubur durian. Kelihatan mereka begitu terharu dengan kedatangan kami, kawan2 sekolah Anuar 21 tahun dahulu.

Alhamdulillah.. program kami berjalan lancar seperti dirancang. Seronok rasanya dapat melakukan aktiviti amal seperti ini. Sebelum balik kami sempat mengabadikan kenangan bersama Anuar.









Sunday, 26 June 2011

Kenduri Lagi..

Hari ini aku sekeluarga berkunjung ke majlis perkahwinan sepupu lelaki di Puchong Perdana. Kami berkonvoi dari Shah Alam dengan 4 buah kereta. Sesampai di sana lebih kurang jam 1.30 tengahari. Sedang elok rombongan pengantin pun sampai. Memang meriah majlis yg bertemakan hitam dan putih ini. Sempat juga bertemu dengan sanak saudara yang datang dari jauh dan dekat. Peluang sebegini bukan datang selalu. Walaupun sekadar pertemuan yg singkat sudah cukup untuk bertanya khabar dan bertukar cerita di antara masing2.

Sebahagian gambar2 yg sempat dirakamkan.



Seri pengantin baru - Nabil Fikri & Nurul Ain


Pelamin yg indah




Mengabadikan kenangan bersama kedua mempelai


Ibu dan ayah pengantin


Tak ingat apa yg disembangkan..


Di meja makan




Di depan homestay yg disediakan untuk saudara mara




Adik beradik dan kakak2 ipar..


Last but not least.. Rayna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin