Friday 23 December 2011

Aku, Dia dan Lagu - 15





Hanya Padamu Saja

Haruskah kau tanyakan
Mengapa aku kasih
Mestikah kau tanyakan
Betapa aku cinta
Bagaimanakah cara
Untukku meyakinkan
Hanya padamu saja
Semua kucurahkan

Mungkin kau tak percaya
Mungkin kau masih sangsi
Ataupun kau sengaja
Ingin jauhkan diri
Katakanlah sahaja
Agar aku mengerti
Apa sebenarnya isi di hati

Aku kan jadi seperti lilin
Membakar diri
Menerangi malammu
Memberikan kau sinaran
Di waktu kegelapanmu

Oho.. Bukan untuk seketika
Bukan jua
Hanya untuk sementara
Kan ku temani dikau hingga
Ke akhir usia

Perlukah kepastian
Mengapa aku kasih
Harus ku nyatakan
Betapa aku cinta
Kiranya ada cara
Bagiku membuktikan
Hanya dikau sahaja
Untuk selamanya

*Fauziah Latiff*

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin